Casey Hudson interjú
A hét egyik legérdekesebb híre volt, hogy a korábban BioWare-nél tevékenykedő Casey Hudson, olyan játékok kreatív direktora mint a Star Wars: Knights of the Old Republic és a Mass Effect trilógia, csatlakozott a Microsoft Studios kötelékébe. Itt is hasonló pozíciót tölt be, erről készített vele interjút az Xbox Wire csapata.
Mit tudsz mondani az új munkádról?
A Microsoft Studios kreatív igazgatójaként az elsődleges fókusz a HoloLens projektek irányítása lesz. Ez a technológia nagyon érdekel, ezt bárki elmondhatja, aki beszélt velem az elmúlt néhány évben. Úgy vélem, hogy a valóság és a holografikus számítástechnika keverése nagyon nagy hatással lesz arra, hogyan lépünk kapcsolatba a technológiával a jövőben. Megtiszteltetés egy ilyen tehetséges csapathoz csatlakozni, és ilyen újszerű terven munkálkodni.
De új Xbox játékokon is fogok dolgozni. Meg kell határoznom az Xbox és Windows játékok kreatív fókuszát, és ez nagyon izgalmas feladat. Látva a fejlesztés alatt álló játékokat, ezek lenyűgöző címek, és jó érzés lesz segíteni ezeket a csapatokat elérni a célvonalig.

Mi tetszik a legjobban a Microsoftnál kialakított új munkakörödben?
Xbox rajongó voltam, amióta csak a Star Wars: Knights of the Old Republic fejlesztése alatt megismerhettem a gépet. Azok a játékok, amiken dolgoztam, Xboxon érték el a legnagyobb sikereket, és én is ezen játszom leginkább. Világ életemben PC gamer is voltam, és úgy érzem, a számítógépekkel együtt nőttem fel én is. Úgyhogy mindent összevetve a Microsoftnál dolgozni különleges megtiszteltetés a számomra.
De az Xbox és a Microsoft mellett ami még nagyon érdekel, az a HoloLens. Még jóval a bejelentése előtt alkalmam volt kipróbálni egy korai prototípust, és eldobtam az agyam attól, hogy mire képes ez a technológia. A Marson sétálhattam, miközben kávét kortyoltam az irodámban, vagy Skype-on beszélgettem valakivel, aki a saját falaimra rajzolhatott közben, vagy egy 3D tervező programban hozhattam létre dolgokat, amiknek a hologramja ott volt rögtön mellettem... Ezek meggyőztek arról, hogy nekem ezzel kell foglalkoznom. Rengeteg potenciál van ebben, és örülök neki, hogy hatással lehetek az ehhez kapcsolódó hardverre, operációs rendszerre, alkalmazásokra és a játékokra is.
És mindenekelőtt azt is várom, mit tanulhatok a Microsoft csapatától, akik már így is annyi mindent elértek a HoloLens projekttel.

Amikor nem dolgozol, mit szeretsz csinálni?
Természetesen nagyon szeretem a videojátékokat, akár konzolon, PC-n vagy mobilon. Igazából mindenfélét szeretek: a legnagyobb AAA blockbusterektől a legkisebb, kísérleti indie címekig. A két kisfiammal is sokat játszunk, és ez jó tanulási folyamat – nemcsak azért, mert sokszor jobbak nálam, hanem mert látom, hogy a következő generáció hogyan viszonyul a technológiához, milyen érzés felnőni egy olyan világban, ahol digitális letöltések, érintőképernyők és mobiljátékok veszik körül az embert. Rajtuk keresztül könnyebb megértenem és felépítenem a jövő technológiáját.
Ha nem dolgozom, akkor szeretek teljesen elszakadni is a virtuális világoktól. Pilóta is vagyok, ami egy teljesen más fajta problémamegoldást és kommunikációt igényel, és a tét sokkal valóságosabb. A zenét is nagyon szeretem (gitár, billentyűsök, szaxofon), és a művészetet is (akár festésről van szó Photoshopban, vagy csak vázlatokat rajzolgatni). A művészetet és a tudományokat is szenvedélyesen szeretem, minél többet foglalkozom az egyikkel, annál jobban vonz a másik. És végülis ez vezetett a jelenlegi munkámhoz is – olyan csapatban dolgozni, ahol a képességek széles skálájára van szükség. Minél több dologgal foglalkozom, annál inkább értékelem a kollégáim hozzáértését.
[forrás: Xbox Wire]